PASTRMKA – RIBA KOJA ČUVA SRCE

Tabela sadržaja:

latinski naziv/ Salmo trutta-morpha fario

-Pastrmka najčešće stanuje u gornjim tokovima reka, bistrim i čistim potocima.
Itekako je dobar i brz plivač, pa je tamo gde voda brzo teče, a bogata je
kiseonikom. Voli hladnu vodu, temperature između 10 i 16 stepeni.

-Bogata je zdravim masnim kiselinama, jodom, selenom, fosforom, kalijumom i
vitaminima A, B12 i D.
– jod – zaduženih za kontrolu metabolizma. Podstiče mentalnu aktivnost i
koncetraciju, doprinosi zdravlju kože, kose i zuba.
– selen – potreban za funkcionisanje štitne žlezde. Jača oslabljeni imunitet,
preporučuje se kod učestalih infekcija. Odličan je antioksidans.
– fosfor – neophodan je za normalan rad srčanog mišića i nervnu aktivnost.
Filtrira i izbacuje otpade iz bubrega.
– kalijum – pomaže u održavanju krvnog pritiska. Od suštinskog je značaja za
održavanje zdrave funkcije nerava.

A, B12 i D –  ili retinol, štiti ćelijske membrane i jača kožu i sluzokožu. Važan za
zdravlje nervnih ćelija i za stvaranje DNK i RNK, genetskog materijala organizma.
Pomaže pri razvoju pluća i kardiovaskularnog sistema i igra ključnu ulogu u borbi
sa gojaznošću.

Izuzetno je korisna, jer joj je meso bogato kompletnim proteinima i omega-3
masnim kiselinama koje imaju blagotvorno dejstvo na zdravlje čitavog
organizma.

Nutritivne vrednosti 100 g
Energetska vrednost 86 kcal
Proteini 14.7 g
Ugljeni hidrati 0.00 g
Masti 3.00 g

-Ova riba sadrži samo 3 g masti na 100 g, dok je procenat ugljenih hidrata u 100
g pastrmke(verovali ili ne) 0 g i zato predstavlja Vaš najbolji izbor kada su u
pitanju DETOX i POSNI tipovi ishrane.

-Redovnom konzumacijom pastrmke možete postići bolji tonus, bićete puni
energije, a osim toga omega-3 masne kiseline će nahraniti Vašu suvu kožu i učiniti
je mekšom i otpornijom u hladnim danima.

Zanimljivosti: Ako samo jednom nedeljno budete jeli pastrmku možete sniziti
holesterol, ojačati zidove krvnih sudova, smanjiti anksioznost, ublažiti simptome
bolesti zglobova i izbeći probleme sa demencijom u starosti. Takođe, imaju manju
koncentraciju natrijuma pa se preporučuje osobama koje imaju visok pritisak.
Pastrmku često zovu: “riba koja čuva srce.”