Vaša korpa je prazna.
Filteri
Pretraga
Pastrmka – riba koja čuva srce

Pastrmka – riba koja čuva srce

 

Pastrmka najčešće stanuje u gornjim tokovima reka, bistrim i čistim potocima. Itekako je dobar i brz plivač, pa je tamo gde voda brzo teče, a bogata je kiseonikom. Voli hladnu vodu, temperature između 10 i 16 stepeni.

 

Bogata je zdravim masnim kiselinama, jodom, selenom, fosforom, kalijumom i vitaminima A, B12 i D.

 

  • jod - zaduženih za kontrolu metabolizma. Podstiče mentalnu aktivnost i koncetraciju, doprinosi zdravlju kože, kose i zuba.
  • selen - potreban za funkcionisanje štitne žlezde. Jača oslabljeni imunitet, preporučuje se kod učestalih infekcija. Odličan je antioksidans.
  • fosfor - neophodan je za normalan rad srčanog mišića i nervnu aktivnost. Filtrira i izbacuje otpade iz bubrega.
  • kalijum – pomaže u održavanju krvnog pritiska. Od suštinskog  je značaja za održavanje zdrave funkcije nerava.
  • A, B12 i D -  ili retinol, štiti ćelijske membrane i jača kožu i sluzokožu. Važan za zdravlje nervnih ćelija i za stvaranje DNK i RNK, genetskog materijala organizma. Pomaže pri razvoju pluća i kardiovaskularnog sistema i igra ključnu ulogu u borbi sa gojaznošću.

 

Izuzetno je korisna, jer joj je meso bogato kompletnim proteinima i omega-3 masnim kiselinama koje imaju  blagotvorno dejstvo na zdravlje čitavog organizma.

 

Nutritivna vrednost pastrmke100 g
Energetska vrednost86 kcal
Proteini14,7 g
Ugljeni hidrati0,00 g
Masti3,00 g

 

 

Ova riba sadrži samo 3 g masti na 100 g,  dok je procenat ugljenih hidrata u 100 g pastrmke(verovali ili ne) 0 g i zato predstavlja Vaš najbolji izbor kada su u pitanju DETOX i POSNI tipovi ishrane.

 

Redovnom konzumacijom pastrmke možete postići bolji tonus, bićete puni energije, a osim toga omega-3 masne kiseline će nahraniti Vašu suvu kožu i učiniti je mekšom i otpornijom u hladnim danima.

 

Zanimljivosti:  Ako samo jednom nedeljno budete jeli pastrmku možete sniziti holesterol, ojačati zidove krvnih sudova, smanjiti anksioznost, ublažiti simptome bolesti zglobova i izbeći probleme sa demencijom u starosti. Takođe, imaju manju koncentraciju natrijuma pa se preporučuje osobama koje imaju visok pritisak. Pastrmku često zovu: “riba koja čuva srce.”