Vaša korpa je prazna.
Filteri
Pretraga
"Neka tvoja hrana bude tvoj lek, a tvoj  lek neka bude tvoja hrana.”

"Neka tvoja hrana bude tvoj lek, a tvoj lek neka bude tvoja hrana.”

 

Hraniti se zdravo je vrlo jednostavno. Potrebno je pridržavati se određenih smernica. Nije svaki organizam isti,  jer svaki zahteva različiti odnos hranljivih materija.  Čak i kada počnete da se zdravo hranite, još uvek je važno da pazite i na količinu porcija. Važno je pronaći zdravu ravnotežu.

 

Dr FeelGood obroci obezbeđuju  sve hranljive materije (proteine, vitamine, minerale, oligoelemente) i neophodan dnevni unos kalorija i to: 

 

  • 1500 kcal za žene
  • 1800 kcal za muškarce

 

Količine namirnica koje uzimate su individualne i zavise od Vašeg organizma - da li ste zdravi, u kojoj ste fazi rasta i razvijanja, imate li dijabetes, da li imate svakodnevne fizičke i mentalne napore ili jednostavno želite da se hranite zdarvo.

Ako jedete više voća, povrća i žitarica, a manje nezdravih masti, šećera i ugljenih hidrata na jednostavan način ćete smanjiti broj kalorija i duže ćete biti siti.

Da bi Vam bilo jasnije, tu je prаmidа ishrаne - vizuelni prikaz namirnica koji pokazuje šta i u kojoj količini treba da konzumiramo u svakodnevnoj ishrani. Potrebno je unositi raznovrsne namirnice i ispoštovati satnicu konzumiranja obroka:

 

piramida zdrave ishrane
  • Bazu piramide čine namirnice poput hleba od žitarica sa celim zrnom, testenina,krompir i pirinač. Najveći deo našeg dnevnog obroka treba da sadrži ove namirnice. Njih jedemo najviše u odnosu na druge iz piramide.
  • Povrće i voće je poželjno konzumirati u svežem ili kuvanom obliku. Veoma je bogato vitaminima, mineralima i antioksidansima,smatraju se izvorom energije i sprečavaju oštećenje i starenje organizma.
  • Mleko i jogurt su vredan izvor kalcijuma, što je važno za održavanje koštane mase. Meso, jaja i sir su puni proteina, a riba sadrži visok nivo omega 3 masne kiseline.
  • Na vrhu piramide nalaze se sastojci koje treba što manje unositi tokom dana (masti, ulja, slatkiši). Pametno ograničite njihov unos, jer su jedni od najvećih neprijatelja vitke linije.

 

Za zdrav i vitalan organizam dajemo nekoliko saveta:

  • Ne jedite brzo i halapljivo, u toku jela razmišljajte samo o hrani koju jedete
  • Jedite raznovrsnu hranu
  • Ne preskačite obroke (imajte 5 obroka dnevno)
  • Ne grickajte između glavnih obroka, po mogućstvu jedite u isto vreme svaki dan
  • Rehidrirajte se biljnim čajevima (nana, kamilica, hibiskus) i vodom, jer za normalno funkcionisanje organizma neophodna je voda.
  • Pravilna ishrana podrazumeva i bavljenje spotrom, onoliko koliko Vam prija i koliko možete da izdržite.
  • Spavajte dovoljno, jer je san neophodan za dobro zdravlje

 

Zanimljivosti: Hranu je poželjno što manje termički obrađivati, jer se na taj način čuvaju hranljive materije u njima. Bitna stavka - ne kombinovati ugljene hidrate i proteine. To znači da meso, jaja, sir, orašaste plodove ne bi trebalo mešati sa hlebom, krompirom, žitaricama. Ugljeni hidrati sprečavaju sekreciju sokova za varenje hrane, pa namirnice dugo ostaju u organizmu i podstiču proizvodnju toksina i gasova.